מאמרים

דיני משפחה וראיות – באילו מקרים הגשת תמליל יכולה לשמש כראיה בבית משפט

אחד מסוגי המשפטים הרגישים ביותר שקיימים בעולם המשפט הוא כל מה שקשור לדיני משפחה. מדובר בתחום שמתייחס לגירושים, מזונות, ילדים, חלוקת רכוש ועוד. מדובר בתחום מאוד רגיש לא רק בגלל שמדובר ביחסים שבינו לבינה אלא בעיקר בגלל שמדובר בתחום שמעורבים בו ילדים, לכן גם ההורים מנסים להימנע ככל הניתן מכניסה לשטח זה, ויתרה מזו, הם מנסים להימנע ולהכניס את הילדים אל תוך העניין.

העולם של דיני משפחה וגירושין, מתחלק לכמה רבדים כאמור. ברובד הראשון יש את עילת הגירושין, הסיבה שבגינה בני הזוג מחליטים להתגרש. כאן אפשר למצוא מגוון רחב של עילות, החל מחוסר תקשורת, פגיעה באמון, בגידה, קריירה, חוסר רגש אחד כלפי השני ועוד. בשנים האחרונות על מנת שלא להיגרר אל דיונים ותהליכים ארוכים, לא פעם שולחים השופטים או הדיינים בבית הדין הרבני את בני הזוג לגישור במטרה להשיג שלום בית.

כאן אנחנו מגיעים לנקודה מהותית בדיני משפחה בישראל. להבדיל ממדינות מערביות אחרות, בישראל ניתן להתגרש אך ורק ברבנות. עם זה הליך הגירושים יכול להתבצע בבית דין לענייני משפחה. ההחלטה היכן מתבצע התהליך מתקבלת במה שנקרא "מירוץ סמכויות", זה קורה כששני צדדים מחליטים לגשת להליך משפטי אשר יכול להתבצע בשני מסלולים שונים, הצד שפותח את התיק ראשון הוא הצד שקובע היכן זה ייעשה. האפשרויות שעומדות בפני גברים ונשים שעומדים בפני גירושים הן, בית דין לענייני משפחה או בית דין רבני. בכל מקרה את תעודת הגירושים הם יקבלו בבית הדין הרבני.

אילו ראיות ועדויות צריך להליך גירושים

בדיוק כמו שלכל הליך משפטי יש צורך להביא עדויות וראיות, כך גם להליך משפטי שמתייחס לדיני גירושים. כאן הראיות והעדויות יתייחסו ל-3 נקודות עיקריות. הנקודה הראשונה, במי ויש סיבה לקחת שבני הזוג מתגרשים (בגידה, אלימות, מעשה פלילי וכדומה) הרי שצריך להביא הוכחות לכך, בין היתר ניתן להביא ראיות מוחשיות, ראיות מוקלטות וכן עדויות של קרובי משפחה, חברים ועוד.

הנקודה השנייה היא בכל הקשור לרכוש. ברוב המקרים הליך גירושים ינוע סביב השאלה, כמה רכוש והכנסה יש לכל צד, שכן זה יכול להשפיע על סכום המזונות שישלם הגבר לאישה ולילדיו. במקרה כזה יש לחשוף את הנכסים והכנסות (כולל נכסים פיננסים ובפרט פנסיות או קרנות השתלמות).

הנקודה השלישית היא מסוגלת הורית. כאן שני הצדדים ינסו להביא ראיות ועדויות שהצד השני איננו מסוגל לתפקד כהורה.

תמלול ראיות

לסיום חשוב לומר, כחלק מראיות ועדויות אשר נגבות במסגרת משפטים בתחום של דיני משפחה, ניתן להגיש גם תמלול כראייה, כלומר הקלטה של גורם מסוים. על פי החוק ניתן להגיש תמלול של אחד הצדדים בתנאים שונים, בין היתר, כשלפחות אחד מהצדדים ידע שהוא מוקלט, המכשיר צריך להיות תקין, לא נערכה עריכה באופן כזה שפוגע בשיחה, הדברים בשיחה נאמרו ברצון, וכל הדוברים מזוהים. התמלול יכול לעזור במקרים רבים ולכן יש לפעול על פי הכללים והתנאים הנדרשים על פי חוק.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן