מאמרים

גירושין בשיתוף פעולה

מעל לשליש מהזוגות הנישאים בישראל יסיימו את נישואיהם בשלב כזה או אחר בהליך גירושין. יש המתגרשים עקב רצונו של אחד מבין בני הזוג בלבד – באמצעות הליך משפטי המתנהל בבית הדין הרבני, ויש שהרצון בגירושין הוא משותף לשני בני הזוג.

ההבדל בין הליך גירושין שנערך בשיתוף פעולה לבין תביעת גירושין על פי רצונו של צד אחד בלבד, הוא עצום. הליך גירושין בשיתוף פעולה הינו הליך שנערך מתוך כוונה כנה למצוא פשרות הוגנות עבור כל אחד משני בני הזוג ואשר מטרתו לאפשר קבלת החלטות מושכלת שתתאים לשניכם לטווח ארוך. אם צריך לצאת לדרך חדשה – מוטב לעשות כן עם כמה שפחות מטענים מהעבר.

גירושין בשיתוף פעולה – עורכי דין גירושין מלווים אתכם לאורך כל הדרך

הליך גירושין בשיתוף פעולה הינו הליך שצובר פופולאריות בארצות העולם המערבי, והוא מציג מודל גירושין בהסכמה שמאפשר לנהל דיאלוג מכובד ונינוח, תוך הגנה על האינטרסים של שני הצדדים והגעה לפשרות בתנאים מיטביים עבור כל המעורבים בדבר.

את הליך הגירושין בשיתוף פעולה מנהל צוות של מומחים ובכללם שני עורכי דין המתמחים בדיני גירושין, וכן צוות של אנשי מקצוע שמטרתם לתמוך בבני הזוג מבחינה רגשית ועוד. כל זאת על מנת לשמור על דיאלוג פורה ולזהות את הפתרונות המיטביים לכל עניין במהלך כתיבת הסכם גירושין, שיהיה יעיל לא רק היום אלא גם לאורך כל השנים בהן בני הזוג יידרשו להמשיך ולשתף פעולה (למשל, בגידול ילדים).

בניגוד להליך של גירושין באמצעות גישור, בו עורך דין גירושין אחד מייצג את שני בני הזוג בו-זמנית, בהליך גירושין בשיתוף פעולה לכל אחד מבני הזוג עורך דין משלו. עורכי הדין בהליך גירושין בשיתוף פעולה עובדים ביחד בכדי למזער קונפליקטים ולחיזוק האווירה החיובית ועידוד קבלת הפשרות הנדרשות במהלך הדיונים וכתיבת הסכם הגירושין.

בתום התהליך מנוסח הסכם גירושין אשר בו התייחסות לכל אחד מן הסוגיות הנוגעות להתרת הנישואין, ובכלל אלה: חלוקת הנכסים, הממון (אם יש, אז גם חובות), משמורת ילדים, הסדרי ראייה, גובה תשלום מזונות ילדים ועוד.

ניתן לכלול בהסכם הגירושין גם קווים כלליים להתנהלות בני הזוג לאחר הגירושין, למשל כיצד יש לפעול במידה ומי מהצדדים מפר את הוראות ההסכם או מעוניין ליזום שינוי כלשהו בהסכם הגירושין.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספיציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן