מאמרים

הליך גישור גירושין

הרבה מאוד זוגות שעומדים בפתחו או בעיצומו של תהליך גירושין, לוקחים לפעמים צעד אחורה, עושים חשיבה מחדש ומחליטים שלא להיכנס לתהליך שכזה כמו אל מלחמה אלא להיפך, הם מעדיפים ללכת להליך של גישור גירושין, במטרה להגיע להסדר טוב יותר עם הצד השני למען שמירה על מערכת היחסים ביניהם גם אחרי שייפרדו.

תהליך גישור כידוע הוא תהליך שמתבצע מחוץ לבית המשפט, לא פעם הוא מתבצע בהוראת השופט כשמטרתו היא להוביל את שני הצדדים להימנע מהליך של משפט, שהינו הליך ארוך, קשה, יקר ולא פעם גם מאוד כואב. בתהליך של משפט יש צד מנצח ויש צד מפסיד אך ייתכן גם מצב ששני הצדדים יפסידו. בהליך של גישור, כולל גישור גירושין, שני הצדדים ירוויחו, גם אם לא מאה אחוז ממה שהם רוצים, הם ירוויח אחוז ניכר ממה שהם מעוניינים בו.

מדוע גישור גירושין עדיף על פני הליך משפטי

במסגרת גישור גירושין, שני הצדדים יושבים עם עורכי דינם ועם המגשר ומסבירים מה בדיוק אירע, מה בדיוק הם רוצים, אילו אינטרסים יש להם ומה העמדות שלהם. לאחר ששניהם מציגים את הצדדים שלהם, המגשר מנסה לפרק ביחד איתם את כל המוקשים ואת כל הנקודות במטרה להגיע להסכמות משותפות.

מה שעומד בבסיסו של התהליך הוא, ששני הצדדים לא רוצים להכניע או להשפיל את הצד השני אלא רוצים לצאת מהתהליך מה שהם מעוניינים בו ומנגד מוכנים גם שהצד השני יקבל את מה שהוא רוצה או לפחות להגיע איתו להסדרים מוסכמים, כך יוכלו להמשיך בחייהם בצורה רגילה, ויוכלו לשמור גם על הקשר טוב ביניהם.

היתרונות של גישור בגירושין

ראשית, מדובר בהליך הרבה יותר קצר מאשר הליך גירושין בבית משפט. בדרך כלל מדובר על מספר פגישות שנערכות תוך זמן קצר ומאפשרות לבני הזוג לחזור אל חייהם בצורתם החדשה בהקדם.

שנית, ההליך הוא הרבה יותר פייסני ושלו. הוא נועד בעיקר למקרים בהם בני הזוג רוצים לשמור על מערכת יחסים טובה ביניהם. יש הסבורים שמדובר במערכת אמצע, כלומר, בין גירושין בהסכמה, בו שני הצדדים מחליטים ביניהם כיצד לחלק את הרכוש ולחלק את המשמורת על הילדים לבין הליך ללא הסכמה בו הולכים לבית משפט. בגישור בגירושין, שני הצדדים מסכימים ללכת להליך הרבה יותר נוח ופחות מאיים מאשר הליך משפטי.

שלוש, מדובר בהליך פחות פולשני, פחות מאיים והכי חשוב, הליך אשר פחות פוגע בילדים. מאחר ומדובר על תהליך של הידברות בין הצדדים. לכן הוא גם מאוד מומלץ בקרב עורכי דין ומומחים בתחום.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן