מאמרים

השלכות הבגידה על הליך גירושין

מכיוון שבגידה היא עניין אפוף סודיות, קשה לקבוע כמה גברים בוגדים בנשותיהם וכמה נשים בוגדות בבעליהם. לפי הערכות כלליות הנגזרות מסקרים אנונימיים בנושא, כשליש מהגברים והנשים הנשואים בישראל בוגדים בבני זוגם, חלקם באופן חד פעמי, חלקם באופן מזדמן וחלקם אף מקיימים מערכות יחסים מתמשכות כדוגמת רומנים אסורים.

למעשה, בגידה מהווה אחת הסיבות הנפוצות ביותר המובילות זוגות נשואים להתגרש, אם כי ייתכן שמעשה הבגידה נובע ומעיד הלכה למעשה על כשלים אחרים בחיי הנישואים.

יוצא איפה שפעמים רבות הליך גירושין מתנהל בצל בגידה ובמקרים כאלה חשוב מאוד לדעת אם ומה עשויות להיות השלכותיה של הבגידה, למשל בכל הקשור לחלוקת הרכוש המשותף, לתביעת אישה לקבל כתובתה, גובה מזונות הילדים, קביעת המשמורת והסדרי הראיה, עילה לתביעת גירושין בבית הדין הרבני ועוד.

נקדים ונאמר כי מי שמצויים בפתח הליך גירושין בצל בגידה, בין אם הם נמנים על הצד הבוגד ובין אם על הצד הנבגד, טוב יעשו אם יפנו ללא דיחוי אל עורך דין לענייני גירושין על מנת להבטיח ניהול מיטבי של ההליך, תוך התחשבות במשמעויות המשפטיות של הבגידה בהתאם לנסיבות הייחודיות של כל מקרה ומקרה.

בגידה כעילה בתביעת גירושין

במקרים בהם רק אחד מבני הזוג מעוניין להתגרש, ניתן להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני. אם מגיש התביעה מוכיח קיומה של עילה לגירושין, ניתן לעיתים לכפות גירושין על הצד השני אפילו שאין הוא מעוניין בהם. כך קורה למשל במקרים של עקרות (של האישה או הגבר), של מומים שונים בבן הזוג, של סירוב בן הזוג לקיים יחסי מין (מרידה) ועוד.

בגידה היא בהחלט עילה לגירושין. אישה שבגדה מכונה "אישה שזנתה תחת בעלה" והיא אסורה על בעלה ובועלה (הגבר עימו בגדה). גבר שבגד באשתו מכונה "רועה זונות" והוא בהחלט עשוי למצוא עצמו לאחר בגידה מחויב לתת לאשתו גט וגם לשלם לה כתובתה.

השפעת בגידה על חלוקת הרכוש המשותף

בין אם זהו בית המשפט לענייני משפחה ובין אם בית הדין הרבני, כאשר נדרשות הערכאות השיפוטיות להכריע בענייני חלוקת הרכוש המשותף של זוגות שנישאו לאחר שנת 1974, הם עושים זאת ע"פ הוראות חוק יחסי ממון, לפיו לבגידה אין השפעה ישירה על אופן החלוקה, למעט במקרים בהם הבגידה יצרה חובות. חובות שנוצרו בעקבות בגידה לא ייחשבו לחובות משותפים.

יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי בית הדין הרבני, למרות שהוא מחויב ע"פ דין לפסוק לפי חוק יחסי ממון, עשוי לנצל נסיבות מסויימות למתן פרשנות הלכתית דתית, בכדי להטות פסיקותיו לכיוון הלכות הדין העברי (דין תורה), לפיו לדוגמא אישה שבגדה בבעלה מנושלת מזכויותיה ברכוש המשותף.

בגידה אינה משפיעה על הסדר משמורת או על מזונות ילדים

בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה שמים שניהם את טובת הילד בראש מעייניהם. הילדים אינם צריכים לסבול ממעשי הוריהם ולכן בגידה של מי מבני הזוג המתגרש, לא תשפיע על גובה מזונות הילדים ולא על קביעת המשמורת והסדרי הראיה, אלא רק טובתם וצורכיהם של הילדים בפועל. יחד עם זאת, מי שאינם בקיאים בפן המשפטי של תחום הגירושין, יתקשו לחזות השפעותיה של בגידה על הליך גירושיהם.

עורכי דין לענייני משפחה המתמחים בהענקת ליווי משפטי למתגרשים ואשר להם ניסיון גם בניהול תיקי גירושין בצל בגידה, ידעו להעניק הכוונה, לפתוח תיק בערכאה כזו או אחרת, להעלות את עניין הבגידה או להימנע מכך, לאסוף ולהציג בזמן המתאים ראיות מתאימות ועוד – הכול באופן שישרת את האינטרסים של לקוחותיהם באופן הטוב ביותר.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן