מאמרים

ילדים בהליך גירושין

החלק הקשה והמורכב ביותר בהליך גירושין הוא נושא הילדים המשותפים. במיוחד כשמדובר בילדים קטינים שטרם הגיעו לגיל 18 ושעל פי החוק עדין נתונים באחריות הוריהם ואינם בעלי כשרות משפטית עצמאית.

במסגרת הליך של גירושין נדרשים ההורים להגיע להסדרים רבים בעניין הילדים, לדוגמא: היכן יגורו הילדים כדרך קבע לאחר הפרידה – אצל האב או אצל האם (ובשפה המשפטית – מי יהא ההורה המשמורן?), למי מההורים יקבעו הסדרי ראייה עם הילדים, באילו ימים ושעות, עם מי יבלו הילדים את החגים והחופשות, מי ישלם עבור הוצאותיהם (דמי המזונות) ועוד ועוד. משכך, העניינים מסתבכים ומסובכים עוד יותר כשמדובר בהורים שנמצאים בסכסוך, המונעים מאמוציות שליליות שעלולות לבוא על חשבון טובת הילדים.

במרבית מקרי הגירושין, גם כשההורים אינם מתכוונים להרע לילדים או לשאוב אותם אל תוך הסכסוך הזוגי, ההליכים המשפטיים מתנהלים בפועל על גבם של הילדים (שכן גם הם חלק מהתא המשפחתי שמתפרק). עצם ההליך המשפטי מאלץ את ההורים להתבצר בעמדות מנוגדות בכדי למקסם האינטרסים האישיים שלהם, כשהדבר משפיע באופן ישיר וממוקד על חיי הילדים ועלול להיות הרסני ביותר.

הורים מסוכסכים שלהם ילדים קטינים חייבים לזכור, תמיד – ילדים בהליך גירושין עוברים תקופה קשה מנשוא, בה הם הופכים רגישים ופגיעים במיוחד ועלולים לצבור זיכרונות טראומטיים שילוו אותם לאורך חייהם, גם כשיגיע זמנם לבחור שותף לחיים.

חשוב עד מאוד לערב בהליך הגירושין, עורך דין גירושין איכותי ומקצועי כבר מתחילת הדרך, שיעזור גם לילדים לחוות את התהליך באופן החיובי ביותר, תוך מזעור נזקים רגשים ואחרים עד כמה שאפשר.

ילדים בהליך גירושין מאבדים יציבות

גם אם בחרתם להתגרש זה מזה, ילדיכם זקוקים לשניכם בחייהם, במיוחד במהלך תקופת הפירוד בה מתערערים היסודות המוכרים וחלים שינויים שלפעמים קשים להכיל. לא רק עבור הילדים – גם עבורכם.

עליכם מוטלת החובה לדאוג כמיטב יכולתכם לשימור מערכת היחסים של הילד עם ההורה השני והימנעות מ"גרירה" אל תוך הסכסוך המשפטי או המערבולת הרגשית האישית שלכם. אחד הדברים החמורים שהורה עשוי לעולל לילדו הוא לחבל במערכת היחסים שבין הילד לההורה השני. חשוב לדעת שגם בתי המשפט ורשויות הרווחה אינן רואות בעין יפה (בלשון המעטה) חבלה כלשהי במערכת היחסים בין ילדים להורים, מכל סוג ובכל דרך.

מבחינה משפטית – על פי הדין העברי, לאחר הגירושין אבי הילדים אחראי למימון צרכיהם

ברובם המוחלט של המקרים, לאחר פרידה או גירושין יידרש האב לשלם מזונות עבור ילדיו.

תשלום המזונות כולל כספים עבור הילדים בגין "צרכים הכרחיים" (אוכל, ביגוד בסיסי, תשלום עבור חינוך וכדו'), מדור (תשלום עבור מגוריי הילדים – על פי גובה תשלום משכנתא או שכירות) וכן השתתפות במחצית הסכום של צורכי הילד "מדין צדקה" (בילויים, חוגים, נופשים ועוד).

למה וכיצד ליווי של עורך דין גירושין יכול לסייע גם לילדים להתמודד עם גירושין?

הליך גירושין (שנערך שלא בהסכמה) מצריך מההורים התגייסות מלאה לתהליך, הן מבחינת פנאי (קיום פגישות עם עורך הדין, דיונים בבית המשפט, פגישות מו"מ עם הצד השני וכדו') שבא לעיתים על חשבון שעות העבודה או הזמן עם הילדים, והן מבחינה רגשית (קבלת החלטות קשות ועמידה בהן, התמודדות מול הצד השני שלעיתים מנסה לגזול ולפגוע וכדו').

עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה, קשוב ובעל ידע, יוכל לסייע לכם לא רק מהבחינה המקצועית, אלא גם יאפשר לכם לחוש פנויים יותר להתמודד עם ההשלכות השונות ש"נופלות" עליכם ועל הילדים, מתוך תחושת ביטחון שהכול מטופל כראוי ובמועד. כך תוכלו להיות רגועים יותר ולהשרות רוגע על הילדים, להקדיש זמן רב יותר לטיפול בילדים, למנוע התדרדרות רגשית או לימודית ולהיות רגישים יותר לצרכיי הילדים בתקופה המבלבלת והלא פשוטה של הליך גירושין.

משרד עורכי דין שירי רובינס גולן מזמין אתכם לקבל ליווי איכותי, מקצועי ורגשי כבר מתחילת התהליך, בסבלנות ובמסירות, לאורך כל הדרך. הנכם מוזמנים להתקשר אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית ולהתרשם מהיכולות והיתרונות שיש לעורך דין גירושין להציע גם בכל הקשור לילדים הנאלצים להתמודד לצדכם בהליך גירושין.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספיציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן