מאמרים

כונס נכסים והדירה שלכם

המצב במשק הפך למורכב ועדין. משפחות רבות אשר הרשו לעצמן לקחת משכנתא בשנים קודמות, מצאו עצמן ללא עבודה וללא הכנסה כך שלא הצליחו לעמוד בהחזרי המשכנתא ודירתם הועברה אל כונס נכסים במטרה להוציא את הדירה למכירה ולקבל עבורה את סכום המשכנתא הנוטרת לסילוק.

הבנקים בישראל אומנם מאפשרים לאזרחים ליטול משכנתא בתנאים מסויים, אך במעמד רכישת הדירה ירשם הנכס כהערת האזהרה על שם הבנק המלווה מה שהופך את הלווה ואת הבנק לשותפים בעסק לכל דבר ועניין. מהרגע בו לא עומד הלווה בשלושה החזרים חודשים של המשכנתא, לזכות הבנק עומדת האפשרות למכור את הנכס ולקחת לעצמו את יתרת המשכנתא אותה חייב הלווה ואילו היתרה תועבר אל הלווה.

אין ספק כי הליך הכינוס אינו משתלם ללווה וכי הוא עתיד להפסיד את מרבית ההון אותו כן הצליח לצבור ועל כן חשוב לוודא כי לפני הכל המשכנתא משולמת ואחר כך כל היתר. מאידך, רכישת דירה דרך כונס הנכסים מאפשרת לרוכש ליהנות מיתרונות רבים ומגוונים מהם אין הוא יכול ליהנות ברכישת דירה שלא דרך כינוס.

יתרונות רכישת הדירה באמצעות כונס

רכישת דירה דרך כונס נכסים חובקת בעיקרה 3 יתרונות מהותיים ובינם:

  • מחיר אטרקטיבי – המתמודדים על דירה במכרז המבוצע על ידי האחראים על הכינוס נהנים ממחיר נמוך של כ- 20% ממחיר השוק. את הנתון חשפו באוניברסיטת דרבי לאחר מחקרים שבוצעו. למרות הנתון הנ"ל עליכם לבחון כל עסקה בקפדנות יתרה על כל יתרונותיה וחסרונותיה.
  • ביטחון – משום שמכירת הנכס מתבצעת באמצעות בית משפט או הוצאה לפועל לקונה יש כתובת בטוחה אליה הוא יכול לפנות בכל זמן נתון. עוד חשוב להבין כי הנכס המועבר לרוכש נקי מכל שיעבוד זכות דין ועיקול. כך או אחרת קחו איתכם עורך דין שילווה אתכם במהלך רכישת הנכס.
  • תהליך רכישה קצר – במרבית המקרים הליך כינוס נכסים נע בין 2-4 חודשים מרגע פרסום המודעה ועד שבעלות הנכס עוברת לידיים שלכם.

לסיכום: רכישת דירה מכינוס חובקת יתרונות רבים ומגוונים מהם אתם יכולים ליהנות. אין ספק שלא נעים להיות בצד של בעלי הדירה אותה מעבירים לכונס, אך אתם כאלו שרוכשים את הדירות יכולים ליהנות מתהליך רכישה קצר, מביטחון רב וממחיר אטרקטיבי. 3 פרמטרים אותם לא תמצאו בתהליך רכישה סטנדרטי שאינו כולל מעורבות של כונס נכסים. בחנו מכרזים אותם מוציאים אל הפועל במשרדי עורכי דין הממונים מטעם הבנקים על הליך הכינוס והגישו את הצעתכם.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן