מאמרים

עלות עורך דין גירושין

כפי שלא ניתן "לתמחר" זוגיות טובה, כך גם אין מחיר לחופש בו זוכים כשיוצאים מזוגיות לא טובה. חשוב להיערך היטב לעלויות הכרוכות בהליך גירושין אשר לרוב כוללים מס' "תתי הליכים" (המתומחרים בנוסף להליך הגט עצמו) כגון חלוקת הרכוש המשותף, משמורת ילדים ותשלום מזונות.

לפני שבוחרים עורך דין גירושין שילווה אתכם בהליך גירושין, חשוב ומומלץ לבחון היטב את מצבכם הכלכלי ולהעריך את יכולתכם לשלם עבור שירותיו של עורך הדין. ישנם כמובן משרדי עורכי דין יקרים יותר ומשרדים יקרים פחות, כאשר גובה עלות שכר הטרחה נקבע לרוב על פי גודל המשרד, ותק וניסיון מקצועי בשטח.

אז כמה תידרשו "לבזבז" על שירותיו של עורך דין גירושין מקצועי ואיכותי? מהם המחירים המקובלים? וגם – איך חוסכים בהוצאות?

כמה עולה להתגרש?

אחת ההשלכות המשמעותיות בגירושין המשפיעות ישירות על שני בני הזוג (וכמובן על יתר בני המשפחה) היא השינוי במצב הכלכלי. פירוק התא המשפחתי מצריך בנייה מחדש של שני בתים – נפרדים, אשר לכל אחד מהם עלויות אחזקה נפרדות, תכולת מיטלטלין, חשבונות שוטפים ועוד. הלכה למעשה, ביום בהיר אחד, כל אחד מבני הזוג נדרש פתאום להתנהל כלכלית בכוחות עצמו, בנפרד מבן הזוג השני, כאשר ברוב המקרים אחד מבני הזוג מצוי בעמדה כלכלית חלשה יותר אל מול יכולתו הכלכלית של בן הזוג השני.

יש לקחת בחשבון שאם במהלך הנישואין היו ברשותכם דירה משותפת, רכב משותף, תכנית חיסכון וכיוצ"ב – קרוב לוודאי שלאחר הגירושין יהיו ברשותכם רק מחצית דירה, מחצית רכב, מחצית תכנית חיסכון וכדו'. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי הבחירה בעורך דין גירושין איכותי ומנוסה עשויה להשפיע על אופן חלוקת הנכסים בפועל (למשל לא חצי חצי, אלא ע"פ אחוזי חלוקה אחרים) ועל נקודת היציאה הכלכלית שלכם מהליך הגירושין.

למה חשוב לבחור עורך דין גירושין איכותי?

תפקידו החשוב ביותר של עורך דין גירושין שייצג אתכם הוא לדאוג לאינטרסים שלכם. בין באמצעות ניסוח הסכם גירושין שישרתכם נאמנה לאורך שנים, בין על ידי ייצוג משפטי מוחץ בדיונים בבית המשפט, בין בהגשת בקשות ועתירות מתאימות, בין בצפיית מהלכי הצד השני מראש ועוד ועוד. עורך דין אמין ורציני יכול לחסוך מכם הוצאות והפסדים – בכסף, בזמן, וגם בקונפליקטים מיותרים, הגובים מחיר כבד של עומס ומתח נפשי. מומלץ לבחור עורך דין גירושין לא רק על פי עלות השירות, אלא גם (ובמיוחד) על פי טיב ואיכות השירות וכן ההתייחסות המקצועית והאישית שאתם מצפים לקבל מעורך דין גירושין.

סדרי גודל של עלויות עבור שירותיו של עורך דין גירושין

עורך דין גירושין עשוי לגבות עבור פגישת היכרות וייעוץ סכום הנע בין 500 ש"ח ל – 2,000 ₪ לפגישה. סכום זה צפוי להתקזז מהסכום הגלובלי שתידרשו לשלם עבור שירותי הליווי של עורך הדין, במידה ותבחרו לשכור את שירותיו של אותו עורך דין גירושין שמעניק לכם את פגישת הייעוץ הראשונית.

עבור ניסוח הסכם ממון או הסכם גירושין אתם צפויים לשלם בין 1,500 ש"ח ל – 5,000 ש"ח, ועבור ליווי כולל בתהליך של כריתת ההסכם (ניהול מו"מ והשגת הסכמות) בין 5,000 ש"ח ל – 10,000 ש"ח. הליווי כולל גם את אישורו של ההסכם בערכאה שיפוטית וכן את טקס סידור הגט ברבנות.

איך לחסוך בהוצאות על עורך דין גירושין איכותי, ללא התפשרות על טיב הליווי המשפטי?

הדרך הטובה, היעילה והזולה ביותר להתגרש היא באמצעות הליך גישור להשגת הסכם גירושין כולל. אם קיימת ביניכם תקשורת, ולו מינימאלית, ובאפשרותכם להביא את עצמכם לגירושין בתהליך של גישור, תוכלו לאפשר לעורך דין אחד, טוב ומנוסה, ללוות את שניכם בעלות סבירה ביותר. בדרך זו לא רק תחסכו בהוצאות על עורך דין גירושין אלא גם תגדילו הסיכוי להליך קצר ויעיל ולפרידה מכובדת תוך שמירה על האינטרסים של שניכם.

משרד עורכי דין שירי רובינס גולן הינו משרד בוטיק העוסק בדיני משפחה וגירושין המעניק ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הליך הגירושין, טיפול איכותי בכל בקשה ותשומת לב אישית לצרכים הייחודיים שעולים בתהליך הגירושין שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לשיחת היכרות ראשונית בה תוכלו להתרשם מהסיוע שיש בידנו להציע.

לקבלת מידע ופרטים נוספים, ספיציפית למקרה האישי שלכם, השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו לתיאום פגישת ייעוץ מקיפה, ללא התחייבות.

מאמרים נוספים באותו עניין

ממקור ראשון:

לקוחות ממליצים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן